 Dołączył: 26 Gru 2007
                Dołączył: 26 Gru 2007Najtrudniej dostrzec, to co przed oczyma...
LX + K50/1,4
GALERIA I - SPINNERSLIFE
GALERIA II - SPINNERSTRAP
 Dołączył: 12 Cze 2007
                Dołączył: 12 Cze 2007Sandman_Kraków napisał/a:Chciałem prosić o poradę, który z obiektywów najlepszy jest do zdjęć Makro i Portretów? (Bo nie wiem na, który odkładać pieniądze)
widzicie jednak ktoś jeszcze się cieszy, że ma system P. Oj mało tu takichSandman_Kraków napisał/a:zadowolonym użytkownikiem Pentaxa K100D.
 
 K20D; K100D + DA 18-55 + 70/2.4 ltd + 35/2.8 ltd; FA 50/1.4; M 28/2.8; A 50/2.0-Kenko 2x MC7; F 35-80;  M 135/3.5; M 200/4.0, Sigma 17-70-300 Macro, 540-FGZ
Program A<M 50/1.7; MZ-10<FA 28-90
dyptam napisał/a:widzicie jednak ktoś jeszcze się cieszy, że ma system P. Oj mało tu takichSandman_Kraków napisał/a:zadowolonym użytkownikiem Pentaxa K100D.
modern art = i could do that + yes, but you didn't
Kupować możesz w Fotorimexie, myślę, że większość z nas coś tam kupiła. Na forum poszukaj Czesia i z nim gadaj o zakupie sprzętu. Myślę, że na początek, jeszcze przed portretem kup sobie jakiś zoom np. Sigmę 70-300 APO lub, jak nie lubisz dźwigać, DA 50-200. Na stałki będziesz miał czasSandman_Kraków napisał/a:Może też znacie jakiś sklep (poza Allegro, bo tym zakupom nie za bardzo ufam), w którym można kupić taniej obiektywy i akcesoria do Pentaxa.
 
 K20D; K100D + DA 18-55 + 70/2.4 ltd + 35/2.8 ltd; FA 50/1.4; M 28/2.8; A 50/2.0-Kenko 2x MC7; F 35-80;  M 135/3.5; M 200/4.0, Sigma 17-70-300 Macro, 540-FGZ
Program A<M 50/1.7; MZ-10<FA 28-90
dyptam napisał/a:Myślę, że na początek, jeszcze przed portretem kup sobie jakiś zoom np. Sigmę 70-300 APO lub, jak nie lubisz dźwigać, DA 50-200. Na stałki będziesz miał czas
 
  
Sandman_Kraków napisał/a:Przeskoczyłem z Fuji Finepix 5600 i wbrew temu co słyszałem nie miałem problemów z obsługą i przestawieniem się na ustawienia manualne parametrów.
"Living is easy with eyes closed"
Fakt, lepsze do nauki są, ale jak przesiądziesz się z hybrydy/compacta, to taki rzut na głęboką wodęsołtys napisał/a:Stałka lepsza do nauki moim skromnym zdaniem
 
 K20D; K100D + DA 18-55 + 70/2.4 ltd + 35/2.8 ltd; FA 50/1.4; M 28/2.8; A 50/2.0-Kenko 2x MC7; F 35-80;  M 135/3.5; M 200/4.0, Sigma 17-70-300 Macro, 540-FGZ
Program A<M 50/1.7; MZ-10<FA 28-90
 
 "Living is easy with eyes closed"
Ok, chciałem napisać tak, w moim przypadku w kolejności kupiłem kit, zoom S 70-300 APO, bo kit za krótki, S 17-70 bo jaśniejszy niż kit, chociaż dużej różnicy pomiędzy kitem i tą S nie zauważyłem. A dopiero jak polatałem z zoomem, przyszła refleksja na stałki zakupiłem 28-50-70-135, oprócz 70 lim., pozostałe leża w szafie w oczekiwaniu na artystyczne natchnienie lub odpowiednią modelkęsołtys napisał/a:obiektyw do zdjęć Makro i Portretów
 .
  . 
K20D; K100D + DA 18-55 + 70/2.4 ltd + 35/2.8 ltd; FA 50/1.4; M 28/2.8; A 50/2.0-Kenko 2x MC7; F 35-80;  M 135/3.5; M 200/4.0, Sigma 17-70-300 Macro, 540-FGZ
Program A<M 50/1.7; MZ-10<FA 28-90
K-5/D-BG4/O-ME53/FS K3
Sigma 17-35 mm f/2.8-4 EX DG ASP, Sigma 24-70 mm f/2.8 EX IF DG HSM, Tokina AF 70-210 f/4.5
Metz 48AF-1; Velbon Sherpa 450R
Nie ma powrotu do jaskiń. Jest nas za dużo.
WKIPTJI
 Jeśli chodzi o szumy, to nawet nie ma co porównywać zdjęć z kompakta i lustrzanki. Mój znajomy ma Fuji s9600 i u niego na ISO400 są takie szumy jak u mnie na 1600. W K100D do ISO 800 szumów praktycznie nie widać, no chyba że przyglądać się zdjęciom w rozmiarze 1:1. Np. moja fotka z TEGO wątku była zrobiona na ISO 800.
  Jeśli chodzi o szumy, to nawet nie ma co porównywać zdjęć z kompakta i lustrzanki. Mój znajomy ma Fuji s9600 i u niego na ISO400 są takie szumy jak u mnie na 1600. W K100D do ISO 800 szumów praktycznie nie widać, no chyba że przyglądać się zdjęciom w rozmiarze 1:1. Np. moja fotka z TEGO wątku była zrobiona na ISO 800. Dołączył: 24 Paź 2007
                Dołączył: 24 Paź 2007Sandman_Kraków napisał/a:Chciałem prosić o poradę, który z obiektywów najlepszy jest do zdjęć Makro i Portretów? (Bo nie wiem na, który odkładać pieniądze)
 .
  .
 ) stały obiektyw do makro, który z powodzeniem zastosujesz w portrecie! Czy będzie to sigma 70, 105, czy też tamron 90 zależy  już tylko od ulubionego przez Ciebie zakresu ogniskowych. Ja nie lubię odchodzić za daleko od fotografowanej osoby więc wybrałem 70 daje ona dystans portretowania na poziomie 1-2 metrów (dla mnie idealny)
  ) stały obiektyw do makro, który z powodzeniem zastosujesz w portrecie! Czy będzie to sigma 70, 105, czy też tamron 90 zależy  już tylko od ulubionego przez Ciebie zakresu ogniskowych. Ja nie lubię odchodzić za daleko od fotografowanej osoby więc wybrałem 70 daje ona dystans portretowania na poziomie 1-2 metrów (dla mnie idealny)
 )
  )
Akurat przy takich ogniskowych to rozmyjesz tło całkiem ładnie, jedynie trzeba daleko stawać od modela.CLE napisał/a:zoomów typu 70-300 czy 55-200 jest w wypadku zainteresowania portretem/makro nieporozumieniem:
1/ ciemne to, więc przy portrecie tła nie rozmyjesz porządnie
ZX-7, K-5, Kadyszka i jeden limited
 Dołączył: 12 Cze 2007
                Dołączył: 12 Cze 2007CLE napisał/a:1/ ciemne to, więc przy portrecie tła nie rozmyjesz porządnie.
CLE napisał/a:2/ ciemne, więc autofocus będzie miał trudniejsze zadanie przy makro.
CLE napisał/a:3/ minimalny dystans ustawiania ostrości na poziomie metra - trudno to nazywać "makro", choć niektórzy producenci usiłują.
CLE napisał/a:Usłyszysz pewnie opowieści o tym, że idealne szkło do portretu jest nie za ostre, a makrosłoiki zazwyczaj są hyperostre, ale przecież rozostrzyć można softłerowo
 Musiałem to z siebie wyrzucić.
   Musiałem to z siebie wyrzucić.6x7 z kominkiem, pryzmatem oraz drewnianą rączką
 Dołączył: 12 Cze 2007
                Dołączył: 12 Cze 2007Sandman_Kraków napisał/a:hciałem też zapytać czy jest to prawdą, co kiedyś usłyszałem, że do Pentaxa można używać z powodzeniem obiektywów z Zenita?
Pietras napisał/a:Zastanawia mnie po co wszyscy od razu pakują po 1500zł lub 3000zł na jeden obiektyw jeżeli dopiero zaczynają robić zdjęcia ?
Pietras napisał/a:Jest od groma tanich stałek i to naprawdę dobrych i za te 3000zł na początek można sobie kupić szkiełka od 16mm do 200mm o niebo lepsze od KIT-a czy zoom-a typu 70-300.
 ktory kosztuje pol tej paskudnej sigmy 70-300), albo cos stalego na 18 czy 20mm na bagnet, rownie dobrego jak kit na cyfrze i taniego of coz (kit to 300pln), najlepiej ze stykami, swietnym mc (niech juz bedzie na poziomie kita)
  ktory kosztuje pol tej paskudnej sigmy 70-300), albo cos stalego na 18 czy 20mm na bagnet, rownie dobrego jak kit na cyfrze i taniego of coz (kit to 300pln), najlepiej ze stykami, swietnym mc (niech juz bedzie na poziomie kita)   . posiadanie worka stalych szkiel nie jest zle (tez to przerabialem), tylko ze tego trzeba chciec. wydaje mi sie ze zoom na poczatek a potem stale ulubione ogniskowe (np dla jakosci i konkretnych sytuacji) to troche lepsze rozwiazanie
  . posiadanie worka stalych szkiel nie jest zle (tez to przerabialem), tylko ze tego trzeba chciec. wydaje mi sie ze zoom na poczatek a potem stale ulubione ogniskowe (np dla jakosci i konkretnych sytuacji) to troche lepsze rozwiazanie
Pietras napisał/a:A tak poza tematem Pentax SMC-M 50 1.7 to porażkaMusiałem to z siebie wyrzucić.
 
   
 
 6x7 z kominkiem, pryzmatem oraz drewnianą rączką
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl