gilby  Dołączył: 28 Lut 2007
Ja widzę tu ładną geometrie, ładnie zazębiającą się lewą i prawą część zdjęcia. Jasna - ciemna plama, bardzo podobne.
Ale niewiele więcej jestem wstanie powiedzieć.
 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
dan napisał/a:
Serio? Wydawalo mi sie, ze nie byles zwolennikiem interpretowania zdjec wyrwanych z kontekstu...
Generalnie nie powinno sie oceniac zdjec wyrwanych z kontekstu, ale jesli potraktowac to jako zabawe, to jest to niezly trening patrzenia. No i mozna sie wiele nauczyc w ten sposob.

dz.
 

konopia  Dołączył: 24 Kwi 2007
dobra, posty scalone, przeczytałem całość, moje zdanie na ten temat, a raczej nie moje, tylko niestety nie pamiętam kogo mam nadzieję że zorzyk, wybaczy iż nie podam autora ;-)
ale podpisuję się pod tym dwiema rękami:

Cytat
Artystą się bywa!


Nie jest tak ze ktoś komu udał sie kiedyś zrobić coś wielkiego np. zdjęcie, ma wszystkie swoje prace na równym poziomie. Dzieła nie można postrzegać poprzez pryzmat autora. Każdemu zdarzają sie gorsze i lepsze praca. Jest przecież nawet powiedzenie "trafiło się ślepej kurze ziarno"
Imho bardzo nie dobrze kiedy patrzy sie na dzieło przez pryzmat nazwiska twórcy, dobre dzieło powinno mówić same za siebie.

Co do "starych" zdjęć, zmieniają sie gusta, zmieniają sie kanony, zmienia się postrzegania. Zachodzi całe mnóstwo zmian społecznych, kulturowych, i to co kiedys zachwycało swoją wymową może w chwili obecnej być już tylko kiepską technicznie fotką, której wyraz, przekaz jest kompletnie nie czytelny dla oglądającego, bo brak zorientowania i wiedzy potrzebnej do odbioru pracy. Zdjęcie tych pokładów statku - kompletnie mi nie leży, nie mam ochoty zastanawiać się jaką historię opowiada, a zakładam ze takich jak ja jest więcej.
Wydaj mi się też żę foto reportażowe jest zawsze robione pod konkretnego odbiorcę, posiadającego pewny zasób wiedzy koniecznej do interpretacji, ja w tym przypadku tego nie posiadam.
 

Pentagram  Dołączył: 21 Wrz 2006
dzerry napisał/a:
Co jest takiego niesamowitego w tym zdjeciu?

Brak drabinki ppoż.?
 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
konopia napisał/a:
Imho bardzo nie dobrze kiedy patrzy sie na dzieło przez pryzmat nazwiska twórcy, dobre dzieło powinno mówić same za siebie.
Niekoniecznie. Wielu fotografow tworzy serie i taki ma zamiar swe prace prezentowac - jako czesc calosci. Dlatego cykl tworczy wielu fotografow jest podzielony na wydawnictwa, projekty i idace za nimi wystawy. Niestety, nie kazdemu odbiorcy jest dane tak ogladac te zdjecia, bo z czasem zaczynaja one zyc wlasnym zyciem. I co wtedy?

dz.

PS. A propos serii. Moze jeszcze nie mistrzyni fotografii, ale na pewno mistrzynia serii jest moja znajoma Eva Reppel, polecam jej bloga http://www.evareppel.com/index2.html !

[ Dodano: 2008-01-14, 12:29 ]
Pentagram napisał/a:
Brak drabinki ppoż.?
A widziales kiedys taka w Europie? Niezle jestesmy wszyscy zamerykanizowani ;-)

dz.
 

Gwiazdor  Dołączył: 05 Mar 2007
Dzerry, ja widzę bardzo fajnie wykorzystany rytm balkonów na zdjęciu. Poza tym nic mi nie przychodzi do głowy. :roll: Za to przeszkadza ta buda na dole po prawej. :evilsmile:
 

Pentagram  Dołączył: 21 Wrz 2006
dzerry napisał/a:
A widziales kiedys taka w Europie? Niezle jestesmy wszyscy zamerykanizowani ;-)

tak, w Łodzi na fabrycznych budynkach z XIXw. to norma. Często robię serwis foto dla architektów, do renowacji itp. Drabinki są. :->
 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
Pentagram napisał/a:
tak, w Łodzi na fabrycznych budynkach z XIXw. to norma.
Ok, to cofam obelge :-P

dz.
 
dagio  Dołączył: 29 Lis 2006
co do zdjecia ktore wstawil dzerry to dla mnie sa to 2 opcje:

1. zdjecie jest nic nie znaczace, od walniecie, a teraz dzerry chce sprawdzic jak sie dorabia ideologie do nic nie znaczacego zdjecia, ktore jest po prostu zwyczajne

2. zdjecie moze byc niezwykle w sensie koncepcji, jesli na przyklad wezmiemy pod uwage fakt ze do jakiegos tam momentu w historii fotografii ludzie fotografowali to, co mieli na wysokosci oczu, az pewien czlowiek stwierdzil "hej! swiat nie jest plaski, nie bede obracal sie tylko wokol wlasnej osi" i zadarl nos do gory robiac to zdjecie, ktore bylo przelomowe ;-)
 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
Dagio, bingo. Moze to nie jest akurat to przelomowe zdjecie, ale Aleksander Rodczenko, ktory byl jednym z pierwszych fotografow odkrywajacych mozliwosci malego obrazka, byl takze jednym z pierwszych, ktory eksperymentowal z perspektywa - zdjecia z gory i z dolu to jeden ze jego znakow rozpoznawczych. Rodczenko rozwinal takze techniki postprocesu - polecam epizod w Genius of Photography, gdzie pokazano jak dodal usmiechy skazancom budujacym Bielomorskij Kanal.

dz.
 
dagio  Dołączył: 29 Lis 2006
dzerry, powaznie trafilem? Musze w koncu obejrzec te filmy.. fajnie miec nosa, nawet autora nie znalem.. :mrgreen:
 
gilby  Dołączył: 28 Lut 2007
To ja może tak przy okazji zaproponuje link do zdjęć ważnych w historii fotografii:

http://www.lyseo.edu.ouka...photo_niepce_lg

i jeszcze taka lista

http://www.macgwiaz.eu/fotografia.htm

warto się zmusić i zobaczyć. Nawet jak się nie podobają takie zdjęcia.
 
g70104sm  Dołączył: 25 Cze 2007
konopia napisał/a:
Co do "starych" zdjęć, zmieniają sie gusta, zmieniają sie kanony, zmienia się postrzegania. Zachodzi całe mnóstwo zmian społecznych, kulturowych, i to co kiedys zachwycało swoją wymową może w chwili obecnej być już tylko kiepską technicznie fotką, której wyraz, przekaz jest kompletnie nie czytelny dla oglądającego, bo brak zorientowania i wiedzy potrzebnej do odbioru pracy.

Nikt nie powidział, że oglądanie historycznych fotografii to łatwa sztuka.

konopia napisał/a:
Zdjęcie tych pokładów statku - kompletnie mi nie leży, nie mam ochoty zastanawiać się jaką historię opowiada, a zakładam ze takich jak ja jest więcej.

Najwięcej. Z drugiej strony fakt, że ciężko poświecić życie usiłując odpowiedzieć na pytanie "dlaczego akurat to dzieło jest uznawane za wielkie, ale nie widać tego na pierwszy rzut oka". Co z trzeciej strony nie zwalnia od próbowania.
 

cheshirecat75  Dołączył: 04 Gru 2006
StarskiPL napisał/a:
Fotografią interesuję się od niedawna więc wiele nazwisk wielkich fotografów kompletnie nic dla mnie nie znaczy. Może właśnie dlatego mogę podejść do zdjęcia bez z góry przygotowanej opinii?


argawen napisał/a:
dzerry napisał/a:
Zeby docenic niektore prace, potrzeba duzej wiedzy, doswiadczenia, a przede wszystkim rozwinietej wrazliwosci
A uważasz, ze ktoś, kto nie interesował sie wcześniej fotografią, nie ma rozwiniętej wrażliwości.
Co to wg. ciebie oznacza ta rozwinięta wrażliwość ?


To ja taki cytat chciałem podrzucić, co prawda nie o fotografii...

"Większość z nas onieśmielają wielkie katedry gotyckie. Doświadczenie spaceru wokół Canterbury czy Chartres zapewne często wywoływało uczucie, że bogactwo doznań inspirowanych architekturą jest rzeczywiste i warte kultywowania. Bazylika Św. Piotra w Rzymie czy katedra Św. Pawła w Londynie nie na wszystkich robią podobne wrażenie i wielu z nas ma uczucie że renesansowa i barokowa architektura do nich nie przemawia. Łatwo wytłumaczyć tę trudność w zrozumieniu architektury renesansowej, gdyż wymaga ona od widza zarówno pewnej wiedzy, jak i gotowości do zaakceptowania jej w jej własnych kategoriach. (...) Architekturę renesansową należy doświadczać przede wszystkim jako architekturę. Można uczciwie powiedzieć, że nie łatwiej (ani tez nie trudniej) ją zrozumieć niż fugę Bacha. (...) By docenić różnorodność w jedności tego typu architektury, trzeba nieco praktyki. Dla wrażliwego oka o parę cali za szeroki profil czy gzyms może być równie drażniący jak fałszywa nuta w utworze muzycznym."

:)
 

Pietras  Dołączył: 30 Kwi 2007
Nie kapuje tego :-P gość strzeli zdjęcie balkonów (ok przyznam podoba mi się to zdjęcie ale nie wiem czemu) i jest ok super... Ja walne fotkę to zawsze sie ktoś do czegoś przyczepi :mrgreen:
 

dżejpi  Dołączył: 04 Paź 2007
... gadasz ... :-P
walnij te balkony z przeciw pałożnej - poklask będzie jak nic ... ;-)
 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
Grizley napisał/a:
Gdyby tak wsiąść b.dobre foto jakiegoś znanego autora ,i umieścić
je na jednym z tych "wybitnych" serwisów, dać możliwość oceniania.
W sumie trzeba by znaleźć zdjęcie mniej znane. Jestem ciekaw jakie
by dostało komentarze i oceny.
Okazalo sie, ze jednak komus sie udalo. Na flikrze jest grupa deleteme - uzytkownik dodaje zdjecia, a czlonkowie grupy decyduja, czy zdjecie zachowac, czy usunac. Ktos podrzucil dosc znane zdjecie Bressona. Zdjecie zostalo przez czlonkow grupy odrzucone. Komentarze mroza krew w zylach.
http://www.flickr.com/photos/andrerabelo/70458366/

dz.
 
dan  Dołączył: 11 Sie 2006
dzerry napisał/a:
http://www.flickr.com/photos/andrerabelo/70458366/

Jedno z moich ulubionych zdjec Bressona! :shock: Moim skromnym zdaniem takze jedno z lepszych. BTW - Alkos ma podobne :-P
 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
dan napisał/a:
Jedno z moich ulubionych zdjec Bressona!
Chesz se walnac odbitke? Znalazlem kiedys w sieci dosc duzy plik w dosc dobrej jakosci. Dorzuce jeszcze jedno gratis.

http://strawberryfields.pl/cartier_bresson.jpg
http://strawberryfields.pl/bresson_2.jpg

dz.
 
dan  Dołączył: 11 Sie 2006
niech Bog Cie blogoslawi, dzerry! :-D


Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach