k-x,k-5
kit+Sigma APO 70-200/2,8 EX
Sherpa
sunrrrise napisał/a:Moja reakcja "Halo? Że jak to tak? "Bawimy się" w poprawki?". I teraz zastanawiam się ile z moich zdjęć zostało "wyciągniętych"?
"Aparat w gruncie rzeczy jest tak samo twórczy jak kawałek gliny...
CytatMyślę, że źle troszkę rozumiesz ingerowanie w zdjęcia.
sunrrrise napisał/a:na razie odstraszają mnie ceny programów płatnych
Pozdrawiam
6x6 - 24x36 - FF - APS-C - malutki dron
Nie odpowiadam na pytania techniczne na PW i w tematach
Zapamiętać: przy najbliższym spotkaniu z MacRayers nie zaczynać mono_toku o ciemniowym perfekcjonizmie.MacRayers napisał/a:Kiedyś zrobienie zdjęcia to był wstęp, efekt końcowy uzyskiwano w ciemni. Właściwa temperatura wody, kontrasty, zakrywanie części obrazu etc. (rzeczy o których koledzy tacy jak tref mogliby pisać książki).
O widzisz, tu jest "pogrzebany topór". Co innego reportaż, co innego kreacja. Czym innym jest dokument (tak, tak, dokument subiektywnie oddaje temat choćby przez spojrzenie=kadrowanie), a czym innym jest sesja bjuti, gdzie z założenia po niej następuje plejboj'owska obróbka, retusz, sztuczność.sunrrrise napisał/a:Oczekuje raczej wypowiedzi określające Wasze zdanie na temat istoty fotografii - balansowania pomiędzy odtwarzaniem rzeczywistości, a tworzeniem rzeczywistości.
| Pentax Z-1p | MX | FA*24/2.0 | FA 77/1.8 Ltd |
| Pentax 645n | FishEye 30/3.5 | FA645 45-85/4.5 | FA645 80-160/4.5 | FA645 200/4 | Voigtländer 6x9 |
| Pentax 67 | 6x7SMC 55/3.5 | 67SMC 105/2.4 |
| Contax G1 | Contax G2 | Biogon T* 28/2.8 | Planar T* 45/2.0 |
| Provia 100F | Provia 400F | HP5+ | TriX | Delta 100 | Waidodayo!
tref napisał/a:wychowani na cyfrze nie będą mieć żadnych rozterek, bo dla nich to właśnie takie cukierkowe, gładkie, sztuczne, wymuskane ma być.*
MZ-10; K-7; OM-2n; G2; M6; flickr
CytatSilkypix kosztuje około 190$
CytatWarto pamiętać, że fotografia tradycyjna jest przetwarzana już na etapie rejestracji na błonie światłoczułej. Nie bez przyczyny filmy kolorowe i czarno-białe mają pewne charakterystyki, różne sposoby oddania kolorów na przykład. Wybór filmu i wywołanie go w powtarzalnym procesie to już spora "ingerencja w obraz" według definicji przedstawionej na początku.
CytatDzięki temu, osoba, która nie zamierza korzystać z zalet cyfrowej ciemni, powinna zaznajomić się z instrukcja aparatu jakie daje możliwości ze względu na gotowe presety obrabiające zdjęcia. Czasem można odnaleźć takie ustawienie, które od razu nam się spodoba, czasem się to nie udaje.
Cytata jaki rodzaj fotografii będziesz robił? bo inne są granice w reportażu a inne w glamour,
CytatCo innego reportaż, co innego kreacja.
Cytathttp://pentax.org.pl/viewtopic.php?p=739467
sunrrrise napisał/a:Dostrzegam jednak dziwny trend rzucający się nie tylko na fotografię fejsbukowo-naszoklasową tj. muskania fotek do granicy przepału (dosłownie i w przenośni), do tego stopnia, że w portretach nawet faktury skóry nie uświadczysz, o jakiś głupotach w rodzaju meszka pokrywającego twarz nie wspomnę. Biel bielsza niż w rzeczywistości, Orion, Omo albo inny Vizir, te sprawy.
tref napisał/a:** Może przynudzam, ale jak widać skutecznie - ludzie zapamiętują to co mówię.
"Aparat w gruncie rzeczy jest tak samo twórczy jak kawałek gliny...
sunrrrise napisał/a:Zgadza się, tyle, że to przychodzi niejako naturalnie. Możliwości/ograniczania/właściwości danego filmu traktuje jak możliwości/ograniczania/właściwości konkretnego modelu matrycy na ustawieniach domyślnych. I w tym sensie lustrzanka analogowa ma przewagę w swojej elastyczności. Wiem, że to może być symulowane przez takie presety matrycy jak np. w K-X "jasny", "naturalny", "portret", ale jedzie mi to jakimś oszustwem*. Co hardware to jednak hardware. Ale być może się jeszcze przestawię.
sunrrrise napisał/a:To nie jest rozwiązanie "problemu" tylko udawanie, że go nie ma.
Nie odpowiadam na pytania techniczne na PW i w tematach
nie ma mnie w internecie
sunrrrise napisał/a:chciałbym wiedzieć jak faktycznie wygląda zapis zerowy
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl