TLu  Dołączył: 25 Gru 2006
Czy warto kupić Sunpak MZ4400 do MZ5n czy szukać innej lampy
Witam

Czy warto kupić tę lampę czy tumaxa880afz, czy droższego tumaxa386afz?
Co polecacie z odchylanym reflektorem do 500zł, może być z drugiej ręki.
Potrzebuję lampy sporadycznie, więc nie chcę przepłacać.
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
 

TLu  Dołączył: 25 Gru 2006
plwk napisał/a:
To czytałeś http://pentax.org.pl/viewtopic.php?t=5399 :?:

Tak, to fajny test jednego z tumaxów, ale może użytkownicy budżetowych lamp podzielą się opinią o innych swoich lampach, o komforcie lub jego braku ich używania.
O lampach Pentaxa czy sigmach sporo można znaleźć informacji, o trzeciej lidze ;-) trudno znaleźć cokolwiek, a cóż dopiero miarodajnego.

Doszedłem do tego, że potrzebuję lepszej lampy niż wbudowana i chciałbym uzyskać informacje o różnych lampach z klasy najtańszych.
Nie znam się, dlatego chcę sie dowiedziać co lampa X może, co Y nie może, by świadomie podjąć decycję o zakupie.

Znalazłem AF280T na allegro, jak ona się ma np. do tumaxów?

Przydałby się poradnik o lampach dla Pentaksów, choćby taki jak ten o obiektywach.
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
AF280T, przy pracy z MZ-5n, daje większy wybór jeśli chodzi o tryb pracy lampy w porównaniu do obu Tumaksów (oprócz TTL-u i manuala jest jeszcze praca z własną automatyką), ma moc słabszego Tumaksa i obrotową głowicę jak mocniejszy Tumax. Mocniejszy Tumax ma więcej opcji wyboru mocy w manualu, regulację ogniskowej i dodatkowo oświetlacz AF (nie mam pojęcia czy da się wykorzystać z tym aparatem). Tyle jeśli chodzi o porównanie parametrów z opisów i tabelek, porównania praktycznego zapewne nikt jeszcze nie robił.

 

milo  Dołączył: 01 Sie 2006
TLu napisał/a:
Znalazłem AF280T


Swietna mocna lampa, z TTL;em i dobrze dzialajaca automatyka.
 

TLu  Dołączył: 25 Gru 2006
Dzięki Wam za wyjaśnienia. Wiem więcej.
 

MarWoj  Dołączył: 15 Mar 2007
[quote="TLu"][quote]

Znalazłem AF280T na allegro,