K20D; SMC Pentax DA, 18 - 55 mm, F 3.5 - 5.6 AL II; SMC Pentax M, 50mm, F 1.7; Tamron AF70-300mm F/4-5.6 Di, LD Macro
Raczej będzie za wąski.dziubek napisał/a:+ oczywiście tło białe. System prezentowany w linku powyżej jest troszkę za wąski, ale możliwe, że wystarczy.
Do większych przedmiotów trzeba przymykać, a K20D źle znosi wyższe czułości, więc 3x400Ws, to takie rozsądne minimum do większych modyfikatorów (w ostateczności 400Ws + 2x200Ws). Można oczywiście poradzić ze słabszymi lampami, ale to będzie walka z materią... Minimalnie potrzebujesz dwie lampy, z jedną będziesz już bardzo ograniczony, choć do niektórych zdjęć wystarczy.dziubek napisał/a:1. jakie lampy, jaka moc i ile - czy jedna/dwie wystarczy?
Nie. Nawet na tło słabo się nadaje.dziubek napisał/a:Czy to będzie ok:
http://fripers.pl/product...-FreePower.html
Musiałbyś pokazać jaki efekt chciałbyś osiągnąć. To krzesło z linka, to prawdopodobnie jedna goła lampa z godziny czwartej, jakieś 60 stopni z góry. Być może coś jeszcze dopala tło, ale niekoniecznie. Odbicie od tła pewnie wypełniło cienie.dziubek napisał/a:2. gdzie polecacie początkowo ustawić lampy - wiem, że metoda prób i błędów, ale od czegoś chciałbym wyjść.
K-5IIs, K-5, K10D+D-BG2+KatzEye+0-ME53
DA10-17/3.5-4.5, DA12-24/4, FA31/1.8 Limited, FA35/2, FA43/1.9 Limited, FA50/1.4, FA77/1.8 Limited, DFA100/2.8 Macro, DA*200/2.8
AF-540 FGZ
Plus szparowanie tła w fotoszopiejaad75 napisał/a:To krzesło z linka, to prawdopodobnie jedna goła lampa z godziny czwartej, jakieś 60 stopni z góry. Być może coś jeszcze dopala tło, ale niekoniecznie. Odbicie od tła pewnie wypełniło cienie.
Świat już wszystko połknął, strawił, wysrał i prezentuje to jako materiał twórczy.
K20D; SMC Pentax DA, 18 - 55 mm, F 3.5 - 5.6 AL II; SMC Pentax M, 50mm, F 1.7; Tamron AF70-300mm F/4-5.6 Di, LD Macro
jaad75 napisał/a:[...]Do większych przedmiotów trzeba przymykać, a K20D źle znosi wyższe czułości, więc 3x400Ws, to takie rozsądne minimum do większych modyfikatorów (w ostateczności 400Ws + 2x200Ws). Można oczywiście poradzić ze słabszymi lampami, ale to będzie walka z materią... Minimalnie potrzebujesz dwie lampy, z jedną będziesz już bardzo ograniczony, choć do niektórych zdjęć wystarczy.[...]
„Każdy może tworzyć byleco i ma prawo być z tego zadowolonym, byleby nie był w swej pracy szczerym i znalazł kogoś, kto równie kłamliwie będzie to podziwiał.” Witkacy
A potem jest problem ze wszystkim - z wygaszeniem, bo takie lampki trzeba ustawić bardzo blisko, z GO, bo przymknąć się nie da, z precyzyjnym oświetleniem, bo światło sieje przypadkowo... Gratulacje, proponujesz przysłowiową rzeźbę w gównie i zamiast nauki oświetlenia walkę z nieadekwatnym do zadania sprzętem.Grzechotnik napisał/a:Zamiast dwóch lamp studyjnych - możesz kupić dwie standardowe, nawet stare lampy błyskowe, najlepiej by miały taką samą moc. TakLP 30 powinno wystarczyć, gdyby miały regulację mocy byłoby dobrze ale nie musi być, wyregulujesz wszystko przysłoną, czułoscią i odległością z jakiej biją lampy. lampy mogą równie dobrze leżeć na podłodze czy jakimś kartonie, kierunek padania światło ustalisz eksperymentalnie.
To najmniej istotna sprawa, jeśli tylko robi w RAW.Grzechotnik napisał/a:Potem czeka Cię tylko ustawienie prawdiłowego balansu bieli - w żadnym przypadku na auto i na wbudowany lampy błyskowej też nie licz, lepiej ustawić samodzielnie aż uzyskasz właściwy kolor pierwszego przedmiotu, będziesz miał wtedy stłą powtarzalności i właściwe odwzorowanie kolorów.
To akurat dość tanio jak za 3x400Ws. Nawet bardzo tanio. Ale generalnie doradzili Ci rozsądne wyjście jeśli chciałbyś się zająć poważniej tego typu fotografią, bez niepotrzebnego wydawania na zbyt mocne lampy na początek.dziubek napisał/a:W jednym sklepie proponowali dwie lampy/nawet trzy o mocy 400Ws/minimum 300Ws + soft-box + system do zawieszania tła. Wszystko zamknęło by się w granicy około 1200zł :o Jest to dla mnie zbyt dużo i nie chcę przeznaczyć aż tyle pieniędzy, przynajmniej na początek.
Do takiego zdjęcia ja to z linka, tak, ale do ciut bardziej zaawansowanych już nie. Pytanie na ile poważnie do tego podchodzisz.dziubek napisał/a:W drugim sklepie, Pan, który opowiadał całkiem sensownie, widać, że podszedł do tego nie "handlowo", a faktycznie jak przystało na fotografa, powiedział, że w zupełności wystarczy mi do takich zdjęć jedna lampa - nawet 300Ws/ew. lepsza 400Ws + parasol + system tła + statyw do lampy + . Z tego co wyliczyłem wyszło by mnie to około 700zł.
Teoretycznie taniej, ale tylko jak używasz halogenów z budowy... Jak kupisz porządne lampy i modyfikatory odporne na wysoką temperaturę i doliczysz do tego koszty energii, wymiany żarników i uciążliwe (zwłaszcza w małym pomieszczeniu) gorąco, to już tak fajnie nie jest. A do tego dochodzą choćby kwestie odcięcia zastanego...Sebastian napisał/a:Ale dlaczego wszyscy o blysku mowia? A nie lepiej halogeny? Przede wszstkim bardzo tanio i bez ograniczen z moca. Mozna naswietlac jak dlugo sie chce, wszystko od razu widac, krzeslo nie ucieka, nie rusza sie, nie mruga oczami...
K-5IIs, K-5, K10D+D-BG2+KatzEye+0-ME53
DA10-17/3.5-4.5, DA12-24/4, FA31/1.8 Limited, FA35/2, FA43/1.9 Limited, FA50/1.4, FA77/1.8 Limited, DFA100/2.8 Macro, DA*200/2.8
AF-540 FGZ
K20D; SMC Pentax DA, 18 - 55 mm, F 3.5 - 5.6 AL II; SMC Pentax M, 50mm, F 1.7; Tamron AF70-300mm F/4-5.6 Di, LD Macro
k-5+Pentax/Tamron 18>200
Oglądanie zdjęć na monitorze jest jak jazda na rowerze stacjonarnym-ogranicza pole widzenia.
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl