Zapraszam do wzięcia udziału w zabawie Projekt Średniego Formatu. Zabawa nawiązuje nieco formułą do zabawy Jeden Aparat. Tutaj link do regulaminu drugiej edycji:
http://pentax.org.pl/viewtopic.php?t=49918 . Zaś tu do galerii prac:
http://pentax.org.pl/viewforum.php?f=100
Nazwa konkursu:
Projekt Średniego Formatu (w skrócie: PŚF)
Inspiracja:
Trudno wskazać jednoznaczną inspirację. U zarania zabawy stoi przekonanie, że warto fotografować z pewnym rozmysłem. Planować jakąś zwartą całość, która kiedyś się zakończy. Na którą składają się elementy tworzący kompozycję. Można to nazwać projektem, cyklem (o cyklach i projektach można poczytać tutaj:
http://pentax.org.pl/viewtopic.php?t=43843 ;
http://pentax.org.pl/viewtopic.php?t=43087 .
To na pewno wyższy poziom bycia amatorem fotografii.
Kto:
Wszyscy użytkownicy P@PL, którzy zgłoszą swój udział do 30 kwietnia 2016 roku i równocześnie prześlą swoje prace w pierwszej turze zabawy.
Główne zasady:
1. Uczestnik przez cały rok (12 miesięcy) fotografuje:
a)
średnioformatowym aparatem analogowym (marka dowolna, typ dowolny, format dowolny). Istotne by format klatki był taki sam. Oznacza to, że jeśli uczestnik postanowi robić zdjęcia 6x7, to tego się już trzyma przez cały cykl.
b) z
dowolnym obiektywem o dowolnej ogniskowej (marka dowolna, ogniskowa dowolna - ale rekomendowany jasny standard). Oznacza to, że podczas zabawy można dowolnie zmieniać obiektywy.
c) z założonym
jednym rodzajem filmu średnioformatowego (czyli szeroki film 120 lub 220), który nie ulega zmianie przez cały okres trwania zabawy (czyli jeśli zdecydujemy się robić kolor w C41, to już tego się trzymamy, to samo tyczy się BW lub E-6).
2.
Uczestnik fotografuje w cyklu dwumiesięcznym. Oznacza to, że co drugi miesiąc wykonuje co najmniej dwie rolki (nie ma ograniczenia co do liczby rolek, można robić ich dowolną ilość, ważne by skończyć (skończyć, to znaczy wykonać właściwą dla formatu liczbę zdjęć, wywołać, przeskanować i wybrać zdjęcie w terminie), wywołuje ją, skanuje oraz wybiera dwa zdjęcia, po czym do 15 każdego kolejnego miesiąca (czyli zdjęcia pierwszej tury przysyłamy do 15. maja)
przysyła na adres 120@pentax.org.pl.
Pliki nazywamy wg szablonu:
nrUczestnika_nrEdycji_nrZdjęcia.jpg
np. w odsłonie marcowo-kwietniowej:
01_02_01.jpg
01_02_02.jpg
W trakcie zgłaszania konieczne dodanie klauzuli:
Cytat
Do nadesłanych zdjęć posiadam pełne prawa autorskie. Zgadzam się na publikację tych fotografii pod moim nickiem.
Oświadczam, że biorę na siebie rozwikłanie ewentualnych roszczeń osób przedstawionych na zdjęciach w razie dochodzenia ich praw do wizerunku, a organizator konkursu nie będzie stroną w sprawie.
Dopuszczona jest standardowa obróbka graficzna: kadrowanie, poziomy, plamkowanie, itp. czynności, które można zrobić z odbitką ciemniową.
Istnieje możliwość przesłania skanu odbitki, zamiast skanu negatywu.
Równocześnie Organizator zachęca do sporządzania odbitki/ wydruku z każdego z wybranych zdjęć, jako wglądówki lub zwieńczenia dzieła
3. Tematyka zdjęć powinna nawiązywać do tematu całego cyklu, który zostanie określony wraz z momentem zgłoszenia Nie może być tak, że każde będzie z innej parafii.
4. Do każdego zdjęcia załączyć należy podsumowanie tury oraz procesu wyboru tego akurat zdjęcia, oraz kilka słów o samym zdjęciu. Pierwsze podsumowanie powinno również rozwinięcie tematu cyklu.
5. Przesłane skany w rozmiarze 900px po długim boku oraz podsumowanie w ciągu 3 dni zostaną opublikowane w dedykowanym dla każdego z Uczestników wątku. Wątki te będą otwarte i będą miały na celu prowokowanie dyskusji o zdjęciach, o działaniach fotografującego oraz o służyły całościowemu spojrzeniu na jego fotografowanie.
6. Efektem zabawy będzie 12 zdjęć każdego z Uczestników, po dwa z każdej dwumiesięcznej tury. Nie będzie to jednak zestaw ostateczny. Założeniem zabawy jest wtórna edycja materiału i ustalenie ostatecznego zestawu cyklu w oparciu o dowolna kolejność fotografii oraz o maksymalnie 6 zdjęć dotąd niepublikowanych (czyli połowę zdjęć można wywalić z docelowego dzieła i zastąpić je bardziej pasującymi zdjęciami wcześniej odrzuconymi).
7. Finałem zabawy będzie głosowanie w gronie Uczestników na najlepszego Uczestnika zabawy Projekt Średniego Formatu. Nagrodą dla zwycięzcy będą odbitki wybranych przez niego zdjęć (jedno na Uczestnika) pozostałych Uczestników w formacie co najmniej 15x21, lecz nie większym niż 30x40. Wybór formatu należy do zwycięzcy. Koszty odbitek/ wydruków poniosą poszczególni Uczestnicy zabawy.
Regulamin oceny najlepszego Uczestnika zostanie ustalony przed zakończeniem zabawy.
8. Po zakończeniu obrad Uczestników i wyborze najlepszego zostanie rozpisana ankieta wśród ogółu użytkowników Pentax@PL. W wyniku głosowania zostanie wybrany zwycięzca. Nagroda użytkowników P@PL do ustalenia.
9. Warunkiem uczestnictwa jest:
a) zgłoszenie udziału do 30 kwietnia 2016 w wątku konkursowym w następującym formacie:
nick | format | typ filmu (BW, BW C-41, Kolor C-41, E-6 | temat
Czyli rozpoczynając:
1. jorge.martinez | 6x7 | Kolorowy | Więzy krwi
2. .......
b) dostarczenie w terminie 12 zdjęć do końca trwania zabawy w cyklu dwumiesięcznym. Niewypełnienie tego warunku skutkuje wykluczeniem Uczestnika z ostatecznego głosowania w gronie Uczestników oraz w gronie użytkowników P@PL. Ale nie oznacza, że Uczestnik nie może brać udziału w zabawie.
c) dostarczenie w terminie 2 zdjęć z pierwszej tury. Niewypełnienie tego warunku skutkuje wykluczeniem Uczestnika z zabawy.
Harmonogram:
Rozpoczęcie zgłoszeń: z momentem ogłoszenia niniejszego Regulaminu.
Początek zabawy, a więc wykonywania zdjęć: 1. marca 2016.
Koniec przyjmowania zgłoszeń: 30. kwietnia 2016.
Termin dostarczenia zdjęć danej tury: 15. każdego nieparzystego miesiąca.
Publikacja zdjęć miesiąca: do 18 każdego nieparzystego miesiąca.
Finał zabawy: 15. lutego 2017.