Pozdrawiam
6x6 - 24x36 - FF - APS-C - malutki dron
MZ-5N|K-5"|K100DS|X10
FA43|FA24-90|FA100-300|F28|F24-50|F70-210|DA18-135|DA14|Jupiter K 135/3.5|SB-24|
VW Kafer 1200/68'
K-1, SMC FA*24/2, SMC FA*300/4.5, T 28-75/2.8: 645N+FA 45-85/4.5+ A 35/3.5, seria tradycyjnych korpusów bagnetu "K" i nawet jakieś Nikony oraz osprzęt do wszystkiego i niczego.
germario napisał/a:
Michal 5150 byłem na tej stronie ale nie wiem jak zapłacić
MZ-5N|K-5"|K100DS|X10
FA43|FA24-90|FA100-300|F28|F24-50|F70-210|DA18-135|DA14|Jupiter K 135/3.5|SB-24|
VW Kafer 1200/68'
Sprawdź czy styki zasilania są czyste i baterie poprawnie założone - plusem w dółgermario napisał/a:Powalos pozwolisz, że na priv-ie zapytam jeszcze o wyjaśnienie kilku dręczących mnie problemów np z moim drugim korpusem P30, który według wszystkich znaków powinien działać a nie działa.
K-1, SMC FA*24/2, SMC FA*300/4.5, T 28-75/2.8: 645N+FA 45-85/4.5+ A 35/3.5, seria tradycyjnych korpusów bagnetu "K" i nawet jakieś Nikony oraz osprzęt do wszystkiego i niczego.
*ist DS | K20D | K-5II | 17 | ME-Super | G9X
Mam Pentaksa i nie zamierzam przepraszać
Pozdrawiam
Łukasz Bakuła
„Fotografia – to radość życia. Aparat nie został stworzony dla ludzi smutnych i skwaśniałych”. J. Płażewski
(1.) Te cuda w wizjerze na środku matówki są dla ułatwienia ustawiania ostrości. Gdybyśmy fotografowali idealnie na wprost idealnie gładkie ściany, to ostrość byłaby zawsze w całym wizjerze na raz. Ponieważ jednak świat jest raczej trójwymiarowy a my zerkamy pod różnymi kątami, to częściej ta ostrość jest selektywna i jedne strefy obejmuje a inne nie. Poćwicz, pokombinuj, poustawiaj ostrość przez wizjer a potem porównaj co Ci wyszło na skali odległości obiektywu - sam dojdziesz o co chodzi. (2.) Ta wajcha to podgląd głębi ostrości. Z zasady domyka się ją do końca. Im większa wartość przysłony (f/4...f/8...f/16 - ustawiasz pierścieniem na obiektywie) tym ciemniej będzie się robiło w wizjerze i tym więcej będzie ostrych obiektów w wizjerze, no i później na zdjęciu. (3.) ML = Memory Lock, czyli pamięć pomiaru światła. Przydaje się przy nietypowo oświetlonych scenach, np. bardzo kontrastowych. (4.) EF to zapewne korekcja automatyki ekspozycji. Przykładowo scena na śniegu standardowo wyjdzie niedoświetlona (światło z podłoża oszuka światłomierz) - dajesz więc +1.5 prześwietlenia, śnieg wyjdzie biały a scena normalna. (5.) A to - to zależy Zależy co chcesz uzyskać, jaką masz przysłonę. A może da się ustawić ostrość przez wizjer?Grzegorz P napisał/a:Takie kwestie:
*ist DS | K20D | K-5II | 17 | ME-Super | G9X
Mam Pentaksa i nie zamierzam przepraszać
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl