36. WWW
ubeuszek napisał/a:Po upływie 5 minut pomyślałem o kontraście i mieszałem trochę mocniej, szybciej i dłużej (
modern art = i could do that + yes, but you didn't
guerilla napisał/a:Najważniejsze jest pierwsze kilka minut, to na początku możesz znacząco zmienić kontrast, potem już czasami nie trzeba w ogóle mieszać, albo co 3 minuty
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
ubeuszek napisał/a:tu miał być 2% roztwór octu, ale coś pomyliłem i wyszedł mi 4%
Stachu napisał/a:Efektem nie jest jakiś okrutny kontrast, tylko ledwo przezroczysty film.
Stachu napisał/a:Zawsze lałem octu na oko z gwinta
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
alkos napisał/a:
Absolutnie sie nie zgadzam. Poza tym przez zwiekszenie mieszania nie tyle zwiekszasz kontrast, co gestosc negatywu - przez co gorzej bedzie sie skanowal...
modern art = i could do that + yes, but you didn't
guerilla napisał/a:Wiem, bo dla zabawy sobie wywołałem polypana którego mieszałem non stop.
CytatNajważniejsze jest pierwsze kilka minut, to na początku możesz znacząco zmienić kontrast,
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
alkos napisał/a:
CytatNajważniejsze jest pierwsze kilka minut, to na początku możesz znacząco zmienić kontrast,
To z tym sie nie zgadzam.
modern art = i could do that + yes, but you didn't
CytatWywołałem pierwszy negatyw!
guerilla napisał/a:Stawiam swoją bessę że w drugim przypadku dostaniesz negatyw o tonalności betonu, a w pierwszym zależnie od tego jaka to chemia - powinno być co najmniej przyzwoicie.
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
ubeuszek napisał/a:...musiałem kasetę rozbroić narzędziem zwanym zęby...
36. WWW
Hola hola. A odbitka? ubeuszek, jesli masz jakikolwiek dostep do ciemni, to za Chiny ludowe nie skanuj tego negatywu, tylko biegnij do ciemni odbitki robic. Bedziesz to pamietal cale zycieYeti napisał/a:Gratulacje, jesteś już prawdziwym mężczyzną (fotografem)
pozdrawiam,
dzerrry
36. WWW
dzerry napisał/a:Przy ostrym beltaniu na poczatku kontrast ostro idzie w gore i poltony juz nie dadza rady dogonic reszty zanim odbitka zacznie dymic.
dzerry napisał/a:Klade sobie trzy probki - miekki, normal, twardy - wolam, wybieram to co mi sie podoba najbardziej i szlus. Bez kombinowania, wymyslania i podejmowania decyzji.
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
Zawsze tak samo. Najlepiej 3-4 obroty na poczatku kazdej minuty. Jesli stwierdzisz, ze chcesz bardziej kontrastowo, to przy tej samej temp, tym samym wywolywaczu i tym samym filmie, beltnij 2 razy wiecej - jesli zauwazysz roznice, wtedy jest szansa, ze osiagniety efekt jest efektem zmiany jednego z parametrow - w tym wpadku mieszania. Ale najlepiej zawsze mieszac deliktanie i zawsze tak samo. Kontrast zawsze mozesz podbic podczas skanowaniu albo odbijania. Zmniejszyc kontrast juz nie jest tak latwo.ubeuszek napisał/a:To w końcu jak mieszać?
pozdrawiam,
dzerrry
ubeuszek napisał/a:na szczęście Krokus mnie nie zawiódł, nie zaciął się ani razu.
"Available light is any damn light that is available..." W.E. Smith
blog | 4x5" 6x6 6x7 24x36 | soczewki & pinhole | iPh
36. WWW
alkos napisał/a:zas proponowany przez guerille colorneg zawsze na sile zdejmowal mi dominante ze zdjec, co w silverfascie mam zawsze na OFF. Po takiej korekcji wygladaja jak szara kupa - szczegolnie te z nocy ze światła o jakims kolorze.
modern art = i could do that + yes, but you didn't
guerilla napisał/a:Ja mam inny problem - nocne zdjęcia odwraca idealnie!
ubeuszek napisał/a:Dlatego wydaje mi się, że jednak przesadziłem z bełtaniem, następnym razem
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl