Take a photo!
Ten lampiszon nie ma trybu bezprzewodowego, ani fotoceli, co może trochę skomplikować pracę z dwoma lampami, tym bardziej , że nie będzie czasu ma zabawę, bo z tego, co roodakroofka pisze, to będzie miał tylko chwilę na kilka strzałów w różnych ustawieniach grupy. Na eksperymenty raczej nie będzie czasu.roodakroofka napisał/a:Sigma EF-500 DG ST.
K10D, DA* 16-50/2.8 AL ED [IF] SDM, DA 18-55 (w pudełku), DA 50-200, A 50/f1.7, FA 50/f1.4, FA 28-105, FA 80-320 (na chorobowym), Cosina 100/f3.5, Sigma EF-500 DG Super, Metz 40 MZ-3i
OM-1, OM-2N
Take a photo!
Take a photo!
piotr_luk napisał/a:Na eksperymenty raczej nie będzie czasu.
roodakroofka napisał/a:Przy odległości apatu od dziewczyn ok. 10 m (więcej miejsca nie ma) będę musiał użyć ogniskowej 18 mm a więc obiektywu kitowego, bo Sigmą 24-60 f/2.8 ich nie obejmę.
Pozdrawiam
Arti
Arti napisał/a:No właśnie. A jeśli będzie tyle czasu, żeby kombinować z lampami, parasolami itp to może inaczej pokombinować... I wyciągnąć na chwilę te dziołchy z tego zaplecza? Nie wiem, jakiś hall, widownia, korytasz, scena? Może nawet na zewnątrz, ciepło dość jest, może akurat nie padać będzie? Czy to zaplecze sceny jest aż tak atrakcyjne?
CytatA jak nie masz ani czasu, ani możliwości.. to albo sufit ze sobą (karton, rozpraszacz), albo sprawdź czy podniesiona lampa z ropraszaczem (nawet prosta "skarpeta") da radę. W tej sytuacji ciężko starać się o artyzm światła a trzeba walczyć o przyzwoite oświetlenie. [...] 10 metrów powiadasz... to nie aż takie duże. A możesz stanąć plecami do ściany, przy ścianie i odbić od ściany?
Take a photo!
Nie, wbudowana błyśnie bez p-TTL tylko jeśli zamontujesz obiektyw bez styków. Więc będziesz potrzebował dwóch fotocel reagujących na drugi błysk, żeby zrobić to zdjęcie.roodakroofka napisał/a:Przyznam szczerze, że wiedząc jak to będzie wyglądało w praktyce (chodzi mi o straszne zamieszanie), to największe szanse na powodzenie ma taki scenariusz, że:
1. EF-500 z fotocelą na statywie i z rozpraszaczem
2. SB-900 na statywie z rozpraszaczem
3. Aparat z podniesioną wbudowaną lampą
Obie zewnętrzne lampy ustawione zgodnie z Waszymi sugestiami. Zero pomiaru światła przez lampy: obie wyzwolone przez fotocele wbudowaną lampą, EF-500 w trybie MH, SB-900 dostosowana do poprzedniej.
[...]
[ Dodano: 2010-06-01, 12:23 ]
Przyszło mi do głowy jeszcze jedno pytanie: jeżeli aparat ustawię w tryb manualny, włączę wbudowaną lampę błyskową, wyłączę funkcję redukcji czerwonych oczu, to lampa nie będzie emitować żadnych przedbłysków???
Pentax k200D | Zenit 12xp | - | DA 18-55/3,5-5,6 | Auto Revuenon 135/2,8 | Helios 44m-4 58/2 | - | Canon Speedlite 200E
charfa napisał/a:Nie, wbudowana błyśnie bez p-TTL tylko jeśli zamontujesz obiektyw bez styków. Więc będziesz potrzebował dwóch fotocel reagujących na drugi błysk, żeby zrobić to zdjęcie.roodakroofka napisał/a:Przyszło mi do głowy jeszcze jedno pytanie: jeżeli aparat ustawię w tryb manualny, włączę wbudowaną lampę błyskową, wyłączę funkcję redukcji czerwonych oczu, to lampa nie będzie emitować żadnych przedbłysków???
K-5, DA 21/3.2 Ltd, DA* 50-135/2.8 SDM, DA 16-45/4, AF-360 FGZ, Manfrotto 055XPROB + 804RC2, Fuji X10
roodakroofka napisał/a:błysnę lampą wbudowaną, co wyzwoli Sigmę (z fotocelą) w MH i SB-900. Nie da się tak?
BZDURA - to twierdzi kto? JAKI JEST PROBLEM aby przyjść przebrać się wcześniej ?????!!!!roodakroofka napisał/a:Przy okazji dodatkowa informacja: nie będzie czasu na jakieś większe ustawianie i próby. Przed lub po występie dziewczyny ustawią się w ich stały układ (część z nich staje na środku, kolejne po bokach przyklękają, następne siadają na podłodze) i będę miał tyle czasu, żeby zrobić może 4 zdjęcia. .
http://www.pajacyk.pl/ - kliknij pajacyka
http://www.pbase.com/fafniak/marcin_krynicki
http://www.mojesmoje.pl/index.htm - wszelkie uwagi mile widziane - zajrzyj do nas koniecznie
Fafniak napisał/a:roodakroofka, ale powiedz mi TY czy na zdjęciu zleży tobie czy czy im? Jeżeli tobie to faktycznie dostosuj się do sytuacji.
CytatJeżeli im to w kilku prostych żołnierskich słowach wyjaśnij na czym polega problem oraz to że fota w niezbyt fajnym pomieszczeniu nei będzie ładna i niech tak zorganizują czas aby można było zrobić zdjęcie w innym miejscu/ładniejszym jaśniejszym a lampy tylko błysną żeby "oko" zrobić.
Bo to co teraz robisz to jest praca w "miękkim materiale" zwanym także "gównem"
Czas i pośpiech nie jest sprzymierzeńcem takich zdjęć. Do tego pomyśl jak będą wyglądały twarze po występie tanecznym i czy fajnie będzie jak twarze będą świeciły się jak psu jajca na wiosnę.
Wystarczy przebrać się o 30 minut wcześniej i mieć 20 minut na foty PRZED występem.
CytatBZDURA - to twierdzi kto? JAKI JEST PROBLEM aby przyjść przebrać się wcześniej ?????!!!! Polecam ci postawienie "na swoim" żeby potem nie wstydzić się zdjęcia - bo nikt za chwilę nie będzie pamiętał w jakich warunkach było wykonywane, tylko będzie patrzył się na efekt. To ze z kompaktu wyszłoby jeszcze słabiej to nic nie znaczy, bo poproszono CIEBIE z lustrzanką - ma być dobrze - takie jest mniej więcej rozumowanie ludożerki :)
Take a photo!
K-5, DA 21/3.2 Ltd, DA* 50-135/2.8 SDM, DA 16-45/4, AF-360 FGZ, Manfrotto 055XPROB + 804RC2, Fuji X10
roodakroofka napisał/a:Ale widzę, że ciągle nie wierzycie mi jak wygląda zaplecze takiego pokazu.
romeoad napisał/a:Nawiasem wspominając, moja grupa robi sobie zdjęcia pamiątkowe w trakcie próby przed występem, wtedy jest znacznie więcej czasu, albo wręcz na jednych z normalnych zajęć.
Take a photo!
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl